Skip Navigation

Cardiovascular Research 2000 47(3):419-425; doi:10.1016/S0008-6363(00)00053-5
© 2000 by European Society of Cardiology
This Article
Right arrow Full Text Freely available
Right arrow FREE Full Text (PDF) Freely available
Right arrow E-letters: Submit a response
Right arrow Alert me when this article is cited
Right arrow Alert me when E-letters are posted
Right arrow Alert me if a correction is posted
Services
Right arrow Email this article to a friend
Right arrow Similar articles in this journal
Right arrow Similar articles in PubMed
Right arrow Alert me to new issues of the journal
Right arrow Add to My Personal Archive
Right arrow Download to citation manager
Right arrowRequest Permissions
Right arrow Disclaimer
Google Scholar
Right arrow Articles by Visioli, F.
Right arrow Articles by Galli, C.
Right arrow Search for Related Content
PubMed
Right arrow PubMed Citation
Right arrow Articles by Visioli, F.
Right arrow Articles by Galli, C.
Social Bookmarking
 Add to CiteULike   Add to Connotea   Add to Del.icio.us  
What's this?

Copyright © 2000, European Society of Cardiology

Diet and prevention of coronary heart disease: the potential role of phytochemicals

Francesco Visioli*, Luisa Borsani and Claudio Galli

University of Milan, Institute of Pharmacological Sciences, Via Balzaretti 9, 20133 Milan, Italy

* Corresponding author. Tel.: +39-2-2048-8217; fax: +39-2-2940-4961 francesco.visioli{at}unimi.it

Epidemiological studies, and some clinical trials, demonstrate that a proper diet reduces the rate of occurrence of cardiovascular disorders. Several in vitro studies suggest that some components of plant foods, most of which sharing a phenolic structure, are endowed with interesting ‘pharmacological activities’. This article reviews the evidence that links a high dietary intake of phytochemicals from various sources with a reduced incidence of coronary heart disease.

KEYWORDS Coronary disease; Epidemiology; Free radicals


Add to CiteULike CiteULike   Add to Connotea Connotea   Add to Del.icio.us Del.icio.us    What's this?


This article has been cited by other articles:


Home page
Food Science and Technology InternationalHome page
Fook Yee Chye, Jin Yi Wong, and J.-S. Lee
Nutritional Quality and Antioxidant Activity of Selected Edible Wild Mushrooms
Food Science and Technology International, August 1, 2008; 14(4): 375 - 384.
[Abstract] [PDF]


Home page
Cardiovasc ResHome page
J. A. Paramo
A new favourable effect of cocoa on atherosclerosis?
Cardiovasc Res, July 1, 2008; 79(1): 3 - 4.
[Full Text] [PDF]



Disclaimer: Please note that abstracts for content published before 1996 were created through digital scanning and may therefore not exactly replicate the text of the original print issues. All efforts have been made to ensure accuracy, but the Publisher will not be held responsible for any remaining inaccuracies. If you require any further clarification, please contact our Customer Services Department.